close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תמ"א 38 בתל אביב

מערכת שורשטו תמוז, תשעד13/07/2014

אז איך לקדם תמ"א 38 בתל אביב?

תגיות:

תוכנית מתאר ארצית 38 לחיזוק מבנים או בקיצור תמ"א 38 היא תוכנית ארצית שמטרתה המקורית והבסיסית היא חיזוק יסודות בניינים נגד התמוטטות במקרה של רעידות אדמה. תוכנית זו גם מאפשרת לדיירי בניינים בכל הארץ ובתל אביב בפרט, לשפר ולשדרג את בתיהם בחינם!. במסגרת התוכנית ניתן לשפץ ולהוסיף לבניין מעלית,מרפסות שמש,ממ"ד ושיפוץ חדר הלובי,חניות וחצרות. כל זאת ללא השקעה כספית מצד הדיירים,הכל על חשבון הקבלן.

בכדי ליישם את התוכנית דרוש אישור מוועדה מקומית,לכן זכויות הבניה משתנות מעיר לעיר כאשר לעיר תל אביב ניתנו לא מעט הטבות נוספות שמעודדות את ביצוע תמ"א 38.

אז כיצד תוכנית זו עובדת ולמה היא בחינם? ובכן מה שקורה הוא שהדיירים והמשכירים מקבלים זכאות לתוכנית זו אותה הם מוכרים לקבלן שמקבל אישור לבנות עוד קומה או שתיים ולאחר מכן למכור אותן. בתמורה הדיירים זכאים לשיפוץ בחינם על חשבונו של הקבלן שזכה להיתר הבניה.תוכנית זו משתלמת במיוחד לכל הצדדים שכן הדיירים מרוויחים מגורים באיכות חיים גבוהה יותר, המשכירים מקבלים ערך גבוה יותר לנכס שלהם, מה שמתבטא ביכולת להשכיר אותו במחיר יקר יותר והקבלן מרוויח את היתר הבניה והמכירה של יחידות נוספות.

התמ"א 38 בתל אביב מומלצת במיוחד (למרות שברובה ניתן היתר לבנות רק קומה אחת, בדרום ניתן לבנות שתי קומות) מלא מעט סיבות. לא מעט מהבניינים התל אביבים ישנים מאוד וללא ממ"ד,בחלקים רבים של העיר ניתן להבחין באותם בניינים בהם נוצרים סדקים, וחדרי מדרגות שבכל עליה במדרגות עוד פיסה של טיח נופלת מהתקרה ובאופן כללי רבים מהבניינים חשופים ומועדים להתמוטט ברעידת אדמה.תוכנית זו מאפשרת לדיירים לשפץ בחינם במקום להעתיק את מגוריהם למקום אחר.

עוד סיבה טובה שהתמ"א 38 מומלצת במיוחד בעבור התל אביבים היא שבכדי לעודד את התוכנית ניתנו לא מעט הקלות לתושבי העיר כמו פטור ממס שבח בגין מכירת זכויות הבניה הנוספות לקבלן,פטור של 90% מתשלום היטל השבחה לרשות המקומית בגין זכויות הבניה הנוספות,פטור מתשלום מס ערך מוסף בגין שירותי הבניה שמעניק הקבלן לדיירים ועוד לא מעט הטבות שהעירייה מעודדת מתוך רצון לשפר את החזות של העיר.

למרות כל הדברים האלו שנשמעים קוסמים במיוחד למי שלא היה מודע לתוכנית זו, יש לזכור שמדובר בתהליך לא פשוט שדורש תיאום ועבודת צוות של כל הגורמים הנוגעים בדבר. בחירת הקבלן המתאים ביותר ובדיקה ראויה של ההסכם שאותו הדיירים חותמים עשויה להיות ההבדל בין תהליך נכון וביצוע מוצלח של התוכנית לכאבי ראש מיותרים שכדאי להימנע מהם. אחת הדרכים לדאוג לבטחון הדיירים בהסכם היא להיוועץ בעורך דין המתמחה בתמ"א 38.

כל שנותר לומר הוא שהתוכנית הזאת אידיאלית למי שחפץ בשיפוץ ולא יכול להרשות לעצמו לשפץ בעצמו. בהצלחה!

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה